Premio UPC 2010

Resultados

(BOL, 12/11/2010) El cubano Yoss consigue este año el máximo galardón, mientras que Juan Miguel Aguilera se lleva la Mención Especial y Joaquim Casal i Fàbrega consigue la Mención UPC.

Acta del jurado

El jurat del PREMI UPC DE CIÈNCIA FICCIO 2010, reunit a la seu del Consell Social el 29 d'octubre 2010 per deliberar sobre el lliurament dels premis, ha decidit atorgar:

El 1r. premi de 6.000 EUROS, a l'obra SUPER EXTRA GRANDE, de José Miguel Sánchez Gómez (Yoss) La Habana, Cuba.

La Menció especial de 1.500 EUROS, a l'obra LA CAJA CÚFICA, de Juan Miguel Aguilera Baixauli, València, Espanya.

i vol fer constar l'èxit de participació d'aquesta 20a. convocatòria internacional (78 obres rebudes) i fer menció de les següents obres per ordre d'apreciació:

  • BECOMING ONE WITH THE GHOSTS, de Kristine Kathryn Rusch, Lincoln City, USA.
  • EL CLON DE BORGES, de Campo Ricardo Burgos López, Bogotà, Colòmbia.
  • EL ALMA DEL KOBOLD, de Pedro Domingo Mutiñó (Domingo Santos) Saragossa, Espanya.

El jurat ha decidit atorgar la Menció UPC de 1.500 EUROS a l'obra, UNA RECERCA EN DOS TEMPS, de Joaquim Casal i Fàbrega, Barcelona, Espanya.

Lluis Anglada, Miquel Barceló, Jordi José, Josep Casanovas i Manuel Moreno.

Breu sinopsi de les novel les guanyadores

Primer Premi: SUPER EXTRA GRANDE - José Miguel Sánchez Gómez (Yoss)

Les sorprenents, divertides i paradoxals aventures del doctor Jan Sangan, el Veterinari dels Gegants. El protagonista és un biòleg veterinari o metge d'animals especialitzat precisament en organismes grans de tota la Galàxia. Organismes sorprenentment grans, els més grans de tots. Una novel la paròdica, entretinguda i molt divertida. Fins i tot escatològica.

Menció: LA CAJA CÚFICA - Juan Miguel Aguilera.

El llegendari ex-lladre i ara policia francès François Vidocq consulta als matemàtics Ada Lovelace i Charles Babbage en relació amb una enigmàtica i laberíntica capsa d'or amb uns insòlits gravats amb caràcters cúfics (la capsa cúfica) que oculten un enigma matemàtic. S'embarquen en una trepidant aventura que els porta prop de Stonehenge on descobriran fins i tot tecnologies molt avançades per l'època.

Menció UPC: UNA RECERCA EN DOS TEMPS - Joaquim Casal i Fàbrega.

Albert Bruc, un estudiant de doctorat d'una Escola d'Enginyeria barcelonina, recerca la darrera memòria del prof. Pibernat : un descobriment importantíssim en el món del petroli i de la indústria química, suposadament perduda en el fons antic de la biblioteca del seu departament. En descobrirla, comprova que coincideix sorprenentment amb certs aspectes de la seva pròpia tesi doctoral. Tal vegada és el mateix Pibernat, a través d'una enigmàtica foto, qui l'empeny a seguir amb la recerca.

Convocatoria

(BOL, 12/02/2010) Un año más el Consell social de la Universitat Politècnica de Catalunya ha convocado el Premio UPC de Novela corta de ciencia-ficción para originales escritos en catalán, castellano, inglés o francés. Estas son sus bases.

Bases

1.- Pueden optar al Premio las narraciones inéditas que se puedan enmarcar dentro del género de la ciencia-ficción.

2.- Las obras presentadas, escritas en catalán, castellano, inglés o francés, deben ser enviadas por duplicado, mecanografiadas a doble espacio, y tendrán una extensión aproximada entre 70 y 115 hojas de 30 líneas de 70 caracteres (entre 150.000 y 240.000 caracteres) No se devolverán los originales recibidos.

3.- El autor o autora debe firmar su narración con un lema o seudónimo y adjuntar un sobre cerrado que contenga los siguientes datos:

Nombre completo, número de identificación personal (DNI o similar) dirección y teléfono o fax de contacto.

En la parte exterior de este sobre se hará constar el título de la narración y el lema o seudónimo de la firma. Los miembros de la UPC señalarán también esta condición con la indicación: Miembro UPC en el exterior de dicho sobre.

4.- Los originales deben dirigirse a:

  • Consell Social de la UPC
  • Edifici NEXUS
  • Gran Capità, 2-4
  • 08034 - Barcelona
  • Tel. 93 401 63 43 - Fax: 93 401 77 66
  • consell.social@upc.edu

En el sobre se debe indicar claramente:

  • Premio UPC de Ciència-Ficció 2010

5.- El plazo de presentación de los originales de la edición de 2010, acaba el 15 de julio de 2010. La decisión del jurado, que será inapelable, se hará pública antes de finalizar el año 2010.

6.- De acuerdo con la opinión del jurado, se concederá un premio de 6.000 euros y, si el jurado lo cree oportuno, una mención especial de 1.500 euros. Opcionalmente, se podrá conceder también una mención de 1.500 euros a la mejor narración presentada por un miembro de la UPC.

7.- El premio, que se concederá anualmente, podrá ser declarado desierto.

8.- Los ganadores y ganadoras de los premios y menciones ceden los derechos de la primera edición en castellano y en catalán a la UPC y renuncian a cualquier otra remuneración económica procedente de dichas ediciones.

9.- La novela ganadora será publicada por la UPC si hay acuerdo con alguna editorial.

10.- La participación en el Premio UPC de Ciencia-ficción 2010, supone la aceptación de estas bases.

Más información en la web de la UPC